Japp! Det är vad jag har som Action för februari månad. Nu handlar det inte om att sälja mangofrukter utan om att sälja platser till min Mangoutbildning, som går av stapeln i 24e mars & 28e april. Det är en utbildning i Mangometoden, som står för målgrupps- och situationsanpassad förändringskommunikation. I praktiken.
Det här är en mycket utmanande Action för mig eftersom jag inte tycker om att sälja. Men om jag ska kunna genomföra en Mangoutbildning så behöver jag få minst tio och maximalt femton personer att vilja gå den. Då krävs det säljinsatser.
Hittills har runt 250 chefer, ledare, kommunikatörer, förändrings-, projekt- och processledare gått utbildningen och betyget de givit utbildningen är i snitt 9,5 på en tiogradig skala, där 10 är högst. Det är jag naturligtvis mycket nöjd och glad över, för det visar att utbildningen gör skillnad. 🙏😺
Varje nytt utbildningstillfälle är dock alltid en ny företeelse och jag behöver sälja lika mycket. Och det tycker jag är tufft. Genom att sätta denna säljaktivitet som en Action för februari sätter jag lite extra press på mig att verkligen GÖRA säljinsatser. Minst en varje dag. Och du som läser kan se hur och om jag lyckas. Jag gör det ännu tuffare, med andra ord. Jag hoppas det här kommer att få mig att bli ännu mer sälj-aktiv.
Idag är alltså första dagen på denna Action och nu ikväll kan jag konstatera att jag i alla fall har gjort detta:
- Skrivit en lång lista på säljinsatser för denna månad
- Gjort ett inlägg om Mangometoden på mitt företagsinstagram-konto
- Nästan gjort klart en landningssida för Mangoutbildningen, som ska användas för de annonser jag kommer att ha på Facebook & Instagram ( & ev LinkedIn)
- Bokat två möten med potentiella säljambassadörer
- Gjort PDF om utbildningen.
Alltid något, men jag är långt ifrån nöjd.
Fast jag vet ju att imorgon är en ny dag. 😺
Vill du hjälpa mig att sprida informationen om Mangoutbildningen, så använd den här länken: https://comcath.se/oppen-mangoutbildning-varen-2022/