Jag är en person som tycker om att förstå, kunna saker. Min kunskapstörst har varit, och är, stor och jag gillar verkligen att lära mig nytt. När du ska annonsera på Facebook är det av stor vikt att du använder dig av Facebook-pixeln. Jag har förstått hur man gör och jag har installerat den tidigare. Men…
Hur krångligt kan man göra nåt som i grunden inte är krångligt?
Min sambo och jag har ägnat nästan hela helgen till att få den förbenade pixeln att fungera som den ska. Budskapen i Meta Business Suite visar sig vara allt annat än enkla att förstå. Nä, nu ska jag vara övertydlig: deras budskap förvirrar och det är nästan så att jag tror att de inte vet hur illa det är. För hur kan de å ena sidan säga: “Nu är Facebook-pixeln installerad” för att sen, när jag ska göra en annons meddelar: “Du måste installera Facebook-pixeln”.
Okej, både min sambo och jag tänker att det är väl bara att göra samma sak igen. Och så gör vi det. Samma budskap…!
Det enda vi kan göra då är att utgå ifrån att Facebook (eller Meta) inte har koll på alla sina sidor. Att de har felaktig information på flera sidor.
ILLA.
Men, som vanligt, det är bara att fortsätta testa och rätt som det är funkar det. Även om vi inte är helt säkra på hur det gick till…
Annars så fortsätter jag med mina 30 minuters skrivande på morgnarna (januari månads Action som numera är en regelrätt vana – heja mig!)
Och – säljandet av Mango fortsätter = februari månads Action. Det är sk–tjobbigt. Punkt.