Mango-säljandet fortsätter. Trots min aversion mot att sälja. Erkänner utan omsvep att tanken att skippa denna Action (= att sälja Mango) har varit mycket frekvent. Och då är det bara den 10e februari…! Jag har alltså 18 dagar kvar som ska innehålla aktiviteter för att sälja platser till min utbildning i förändringskommunikation – Mangoutbildningen. Det är tufft.
Igår skrev jag en blogg-artikel för att promota utbildningen, en artikel som jag sen länkade till från både LinkedIn och Facebook. Alltid något… Annonseringen via Facebook och Instagram fortgår, med riktigt bra resultat: många vill veta mer om utbildningen. Idag har jag ännu inte gjort någon regelrätt sälj-insats, men dagen är ju inte slut ännu. Förhoppningsvis får jag iväg de mail som jag förberett…
Imorgon blir det en ny blogg-artikel. Jag tycker själv att det är aptitligt när människor delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter, så jag försöker göra detsamma. Imorgon skriver jag om varför en tydlig och attraktiv vision för den förändring man vill genomföra inte är tillräckligt för att förändringen ska bli av.
Att bjuda på min kunskap/erfarenhet är det enklaste sättet för mig att “sälja”. Då känns det i alla fall inte som att jag bara skriker och väsnas om mig och mitt… 🙀